Kunna känna sig säker.

För inte ett så långt tag sen hände en hemsk sak på min skola.
Två killar bråkade och den ena ringde sin pappa. Detta orsakade att pappan kom till vår skola
och misshandlade den andra pojken och hoppade på hans kompis.
Jag såg allting. Jag & min kompis skrek på han när han hoppade på kompisen och då släppte han.
Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
Och då var det ju ändå inte mig han hoppade på.
Det värsta med denna händelsen är att en lärare stod och såg på, han ingrep inte.
Hur fan ska man kunna känna sig säker på sin skola och inte ens lärarna hjälper till ?
Tänk på killen som blev misshandlad,
han måste ju gå runt här i skolan och vara rädd att pappan ska komma tillbaka.
Jag smutskastar inte någon, det är inte det jag vill få fram. Jag bara tycker att säkerheten här i skolerna i Sverige är hemskt dålig och att en sån här sak KAN hända på en skola är helt oacceptabelt.
Sånt här ska inte kunna ha en chans att hända om vi hade haft någon som helst säkerhet.

Man hade kunnat ha fler rastvakter, för jag tycker själv att jag aldrig ser någon lärare på raster. De har fullt upp med andra saker. Kanske man skulle kunna införa något så inte vem som helst kan ta sig in i skolan.
För det är ju sjukt att vi ungdomar går runt i skolan och inte känner sig säkra.
Skolan ska ju vara en plats för studierna och bara det är skit jobbigt och man känner sig så pressad exakt hela tiden. Sen när man nu går runt och känner sig osäker gör ju inte det hela bättre.

Jag hoppas att det kan komma något posetivt ur denna hemska händelsen, att folk kanske börjar förstå och tänka efter. För såhär ska det inte vara.

Vad tycker andra?

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0