Italien!!!!

Wow vilken upplevelse! Det bästa beslutet jag någonsin tagit i hela mitt liv var att följa med på denna resan!
Här kommer resan lite mer detaljerat. Jag har säkert glömt något nu & bilder kommer senare, jag är trött efter buss/flyg/tåg resan hem.



Fredag: Åka tåg, flygplan & buss till Crema. Träffa italienarna, var nervös som faaaan! Men det visade sig att min italienare var världens vackraste och underbaraste! Hem till hennes lilla by, träffa hennes pappa & systrar. Iväg till hennes kompisar som var lika underbara som Irene (alltså min italienare). & äta, äta, äta, äta och äta.

Lördag: In till stan, shoppa med Tove medans Irene & Martina gick i skolan. Hem, duscha, äta, äta, äta, äta och äta, sminka sig & sen iväg till La Galleria där de andra svenskarna med respektive italienare väntade. Party party & sen åkte jag och Irene med hennes kompisar till ett as stort disco. Dansade salsa, visade sig att det var jag rätt bra på minsann.

Söndag: Träffa Irenes kompisar, trevliga människor. Väldigt underhållande när de försöker prata engelska. haha, så söta.

Måndag: Milano, shoooooooooooooopping!!!!!

Tisdag: Aktiviteter på skolan. Några killar, inga namn blev tagna när dem drack öl (vilket var strängt förbjudet). AJABAJA!

Onsdag: Cremona, besökte en violin tillverkare. & JAG FICK SPELA PÅ TVÅ AV HANS FIOLER!! Dock lät det förjävligt, har inte spelat på två år till mitt försvar! Men har ändå svårt att tänka mig att jag brukade spela J.S Bach innan. Men det är skit samma, dags att börja spela igen. Men jag fick spela på två fioler som kostar mellan 1000-20 000 euro som är gjorda i Cremona, fiolernas stad. wiiiho!

Torsdag: Verona, arenan, Romeo & Guliettas balkong. Ja jag tog på Guliettas bröst & skrev på väggen, jag vet det är skit töntigt men vafan! Sedan var det tillbaka till Crema där det vankades avskeds pizza. Josefina, stod för underhållningen!
Sedan hem till Irene där det blev mycket tårar och bilder.

Fredag: Jag bölade som in i helvette när jag var tvungen att lämna Irene. Vi har lyckats bli så sjukt bra kompisar & nu ses vi inte förrens i April. Det var så jobbigt att lämna dem. När man bor så tätt inpå varandra i en vecka kan man inte låta bli att inte lära känna varandra & jag och Irene matchade helt enkelt.


Irenes familj har varit underbara, jag ska antagligen följa med dem till Sicilien i juli. Hennes mamma missade aldrig en chans till att krama, pussa och berätta hur vacker jag är. & Hennes systrar var såå underbara. Den äldsta, Sharon sa att jag var en av hennes bästa vänner. Hon var så underbar. & Den minsta, Julia var den busigaste busungen jag någonsin stött på! Jag frågade Irene om hon var övertrött en kväll och Irene suckar trött och säger "Nejdå, hon blir aldrig trött. Hon slutar aldrig prata, hon pratar till och med i sömnen!"  haha!

Sen har jag gått upp minst 3 kilo. Dom har matat en regelbundet. Och med regelbundet menar jag hela tiden. Men jag klagar absolut inte! För fyfan vad gott det var. Till middag kunde man t.ex få pastacabonara och SEN fick man varmrätten. Haha och efter det frågade dom alltid "Do you want some sweet?"  Gissa vad jag svarade ;)


Jag har börjat gestikulera när jag pratar, jag typ skirker ist för att prata i normalt tonläge, jag har töjt ut magsäcken rejält och jag har kommit hem som en ännu lyckligare person ( om det nu var möjligt ).
Tack alla för en underbar upplevelse!


& JAG ÄLSKAR ENZO!

Vad tycker andra?

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0