mamma vet alltid hur man lugnar ner en..

Jag och mamma sitter och kollar potentiella hotell i Thailand. (Vår semester där i nästan tre veckor ska ju vara så kallad backpacking. Så det blir till att packa en ryggsäck och sedan åka runt överallt.)

Jag- Men tänk så kommer en flodvåg?
Mamma- Jamen då dör vi i alla fall i paradiset.


erhm, jamen tack då för de lungnande orden.




Lite senare börjar vi snacka om att jag ska ta svininfluensvaccinet denna veckan. (jag är inte en hypokondriker men otroligt otroligt blodrädd. Jag svimmade när jag tog stick i fingret. & nej det är inte alls mesigt.)

Jag- Men tänk så blir jag förlamad!
Mamma- Nej du blir inte förlamad
Jag- Blind då!?
Mamma- Nej Sophie. (trött blick)
Jag- Men tänk om.. (hinner inte fortsätta)
Mamma- NEJ!
Jag- Men mamma, om jag börjar gå baklänges då!?

Summa sumarum, jag slipper inte sprutan. Jag har ju astma så. (astma är förresten en jätte bra anledning till att slippa springa en massa på gympalektioner. skaffa de!)


Vad tycker andra?
Postat av: Josefina

Haha! Din mamma är bäst:P Vi får stödja varandra när det gäller sprutan!

2009-11-04 @ 18:43:53
Postat av: Siri Bengtsson

när ska vi ta den?? :S

2009-11-04 @ 19:18:52
Blogg: http://sirilisabeth.blogg.se/

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0