stop motion

Denna stop motion filmen visade vår lärare oss idag. Det är alltså denna tekniken vi ska använda oss av. Dvs sisådär 10 bilder i sekunden. 
Vår film ska vara ett helt kapitel ur boken World War Z (som jag rekomenderar starkt, på orginalspråket såklart). Så ni kan ju tänka er hur många bilder det blir sammanlagt. Tänk då att vi måste photoshopa ALLA bilderna med massa effekter så det ser ut som riktiga zombies och alla bilder måste vara likadana. Men det ska bli skiiiiiiit kul! ÄNTLIGEN får vi göra film.
Jag har velat göra en stop motion film ända sedan jag såg Gorillaz feat Ismen - Alla Gillar Brudar

Men det var inte bara därför jag la ut filmen här. Jag fastnade också för låten. Den är verkligen jätte bra.






Vad tycker andra?

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0