hur svårt kan det vara att åka buss?

Med tanke på att jag och Kicki pluggat i Lund i snart 1 och ett halvt år så borde vi vid det här laget ha lärt oss bussarna.


Vi kommer till Botulfsplatsen jag Kicki och Thomas. Lata som jag och Kicki är insisterar vi på att vi ska vänta 5 minuter tills nästa buss går till centralen. Thomas tycker det är onödigt eftersom det tar 5 minuter att gå till centralen. Men jag och Kicki hade käkat cheseburgare och det vore ju slöseri med pengar om vi sedan ska förbränna kalorier. Tillslut bestämmer vi oss för att racea och se vem som kommer först till centralen.

Grejen är den att bussen jag och Kicki hoppar på svänger inte in mot centralen utan fortsätter mot universitetssjukhuset. När vi insett detta får vi panik och hoppar av bussen, tar första bästa buss som kommer sedan. Och så åker vi tillbaka mot botulfs..

Tillslut kommer vi till centralen, där Thomas står och väntar otåligt.

Vad tycker andra?
Postat av: Anonym

men de va väl en trevlig utflykt till Alhelgonakyrkan? :D

2009-10-25 @ 20:19:47

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0