booooooring

Jag åkte inte till skolan idag, jag skubbade. Men sånt får man göra ibland. Problemet var att jag blir så rastlös av att vara hemma en hel dag, jag bokstavligen klättrade på väggar. När mamma kom hem från jobbet blev det inte mycket bättre. Jag följde efter henne vart hon än gick.
-Mamma vad ska du göra nu?
-Mamma vad ska vi äta sen?
-Mamma, Mamma, Mamma.

Efter ett tag tröttnade hon och frågade mig om jag kom ihåg vad hon brukade säga när jag hade tråkigt som liten. Självklart kom jag inte ihåg det.
-Jag brukade säga till dig att det är bra att ha tråkigt ibland för då uppskattar du de roliga sakerna mer.

En liten stund senare svarar jag:
-Då kan det väl i alla fall vara något på tv som man inte redan har sett om man ska ha tråkigt.


Jag bet nästan av mig mina naglar och fortsatte på tånaglarna sen så tråkigt jag hade. Eller nej, det gjorde jag inte. Men jag kunde ha gjort, om jag inte haft en sådan otrolig fotfobi.

Vad tycker andra?

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0