företag med dålig humor

För lite mer en vecka sedan var jag i Malmö för att köpa hårfärg och solbrillor. När jag hade kommit en bit på vägen till Shock hörde jag massa folk skrika. När jag nådde skrikens utgångspunkt såg jag två flaggor där det stod Sverige Demokraterna på. De stod och höll tal. Framför dem stod folk och antingen jublade eller skrek förolämpningar och skramlade med burkar som de lagt stenar i. Folk hade tagit stora lakan och skrivit "Rastisterna ljuger!" och liknande. Och massor med poliser var där.

Mitt i allting står en stooor reklamskylt några tre meter över marken och där står en cykel som en kille sitter på. Detta är en kampanj för att man ska ta bilden mindre och cykla mer.
Hela situationen var så otroligt komisk när han sitter där och cyklar på en stillastående cykel medans ingen lägger märket till honom utan all uppmärksamhet riktas mot Sverige Demokraterna.
Tyckte verkligen synd om killen.
Helt plötsligt känner jag när skrattet börjar bubbla ur mig och eftersom ingen lagt märket till killen på cyklen fick jag ett antal mördar blickar.

Jag undrar om de som gjort reklamkanpanjen kände till omständigheterna..

Vad tycker andra?

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0