svar på frågan.

Postat av: Emelie

Man måste söka jobb för att få bidrag, annars har man ingen rätt till hjälp. Om man inte är sjukskriven förstås. Ska sjukskrivna också bli tvungna att söka jobb för att få den lilla hjälp de får? En fundering bara :)

 

Svar:

Det jag mest menade på var att man ska aktivt söka jobb och visa att man verkligen vill försörja sig själv och inte bara leva på bidraget för att det är det lättaste och skönaste sättet (jag vet att så är det inte för alla). Jag förstår att man måste söka jobb men jag menade på riktigt och visa att man menar allvar.

Om du hade läst hela inlägget hade du sett att jag skrev att det alltid finns något för någon att göra som t.ex samla skräp eller gå ut med gamla människor. Sjukskrivna ska såklart inte söka jobb men det finns alltid något som de kan göra för samhället sålänge man inte är jätte sjuk och inte kan röra sig det förstår jag såklart.

 

Men genom detta får personen känna att de duger till och kan tjäna sina egna pengar dessutom skrämmer det bort de som egentligen inte behöver gå på bidrag.


Vad tycker andra?

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0