somnade på tåget, igen.

Som toppen på isberget idag var mitt tåg försenat. Eller det blev försenat när jag satt på det.

Grejen var att jag var helt slut idag. Så när jag kommer in i det varma sköna tåget och dessutom lyckas norpa en sittplats somnar såklart jag. Tåget gick från Lund 16.42 och skulle vara framme i Hässleholm 17.17 ungefär.
Plötsligt vaknar jag till och skrämmer gubben framför mig på köpet. Jag kollar på klockan, 17.44! FAN SOPHIE NU HAR DU GJORT DET IGEN!

Jaha vad ska jag göra nu:
-Inga pengar på mobilen
-Redan åkt förbi Osby där min kusin och hennes pojkvän bor
-Vi är antagligen utanför Skåne redan och då funkar inte mitt tågkort
-Mamma tror jag är och gör omprov i skolan


Efter att jag lugnat ner mig inser jag att det är något fel på tåget och vi har inte ens kört förbi Höör ännu. Gissa om jag pustade ut.


Vad tycker andra?

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0