tänk om jag fått nobelpriset?

När jag publicerat förra inlägget kom jag på att jag aldrig berättat om mitt första forskningsprojekt.

Det var såhär att jag skulle vara duktig en dag och ta med mig frukost till tåget påväg till skolan. Så jag gjorde två mackor och la i en burk. Men jag åt aldrig dem och när jag kom hem plockade jag bara upp dem ur väskan och la dem på golvet.
Och ni som varit hemma hos mig vet att om man väl lägger något på mitt golv är inte chansen så stor att man någonsin hittar det igen.

Det gick några veckor och plötsligt en dag hittade jag mina mackor. Men det var inte längre mackor, dom hade utvecklats till något jag inte kan beskriva i ord. Då beslutade jag mig att jag skulle spara dem. För vem vet, det kanske var svaret på svininfluensan.

Men en dag när jag kommer hem är mackorna borta. Mamma hade tydligen vågat sig in på mitt rum och hittat dem. Nu får vi aldrig veta om det var en otrolig upptäckt jag gjort..

Vad tycker andra?

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0