back to basics

Tillbaka till den brutala verkligheten idag. Lärarna hade tydligen inte planerat en 2 veckors mjukstart och nu har jag massor att ta igen. Precis skrivit klart en inlämning om Biologiska och sociala skillnader mellan könen och pluggat inför den källkritiska analysen jag ska skriva imorgon.

Allt som vanligt då alltså. I matsalen drog Josefina ett av sina dåliga skämt, alla vid bordet blev tysta. Hon börjar då berätta det om och om igen i hopp om att vi ska tycka det blir roligt ju mer hon berättar det. Det gav dock motsatt effekt.
Kicki var dock inte i skolan, jävla otursmänniska. Ska linda in henne i madrasser i fortsättningen.


Sedan hade jag mitt dagliga samtal med Linnea som jag saknat under semestern. Vi hade en livlig diskussion om hurvida chips hör till kategorin mat eller inte. Jag ansåg att chips är mat, det är ju faktist potatis i grund och botten men Linnea köpte inte det argumentet.


Nu ska jag plugga lite till källkritik och sedan bums i säng. Det är jobbigt att ställa om sig till svensk tid. :(

Vad tycker andra?
Postat av: Josefina!

Det var ett sjukt roligt skämt. Du har bara inte humor

2010-01-26 @ 16:18:39
Postat av: Kicki

Jag har bara otur när jag inte har min lycko-maskot Sophie hemma!

Och Josefinas skämt är sämst

2010-01-26 @ 21:07:48

Lämna ett litet spår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Jag tycker:

Trackback
RSS 2.0